ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس  رضوی از ایجاد غرفه علم و دانش در حرم رضوی خبرداد

  • کد خبر: ۷۲۰۷۸
  • ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
تولیت آستان قدس  رضوی از ایجاد غرفه علم و دانش در حرم رضوی خبرداد
تولیت آستان قدس رضوی از ایجاد غرفه علم و دانش در بارگاه منور رضوی خبر داد و گفت: در صحن آزادی یا انقلاب یک اتاق به نام شرکت‌های دانش بنیان تابلو می‌زنیم. در این صحن‌ها همه غرفه‌های لازم را داریم و جای غرفه علم و دانش در حرم امامی که خود بنیان گذار علم و دانش است واقعا خالی بود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز - تولیت آستان قدس رضوی از ایجاد غرفه علم و دانش در بارگاه منور رضوی خبر داد و گفت: در صحن آزادی یا انقلاب یک اتاق به نام شرکت‌های دانش بنیان تابلو می‌زنیم. در این صحن‌ها همه غرفه‌های لازم را داریم و جای غرفه علم و دانش در حرم امامی که خود بنیان گذار علم و دانش است واقعا خالی بود.


حجت الاسلام احمد مروی در مراسم بهره برداری از سه محصول فناورانه و دانش بنیان بنیاد بهره وری موقوفات رضوی که شامل پهپاد سم پاش کشاورزی، جدیدترین کیت‌های تشخیص استخراج ژنوم ویروس و تازه‌ترین دستاورد دانش بنیان مؤسسه بذر و نهال رضوی در عرصه تولید بذر‌های هیبریدی می‌شود خطاب به پژوهشگران با بیان اینکه در این اتاق می‌توانید به حل مشکلات علمی خود بپردازید تصریح کرد: جلسات حل مشکل علمی خود را آنجا بگذارید. مطمئن باشید که از حضرت جواب می‌گیرید. افرادی که در حوزه‌های دانش بنیان فعال اند در حقیقت به آموزه‌های دینی جامه عمل می‌پوشانند. شما کشور را در جهت پیشرفت و تمدن کمک می‌کنید و ما هرچه بتوانیم کمک می‌کنیم.


انقلاب اسلامی و تغییر در شعار ما نمی‌توانیم

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب شعار ما نمی‌توانیم و خودباختگی به روحیه مردم تزریق شده بود یادآور شد: انقلاب این شعار را برگرداند. اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید مرز‌های خودساخته و برگرفته از نگاه جریانی و خودسرانه را حذف کنیم تا کشور پیشرفت کند. حجت الاسلام مروی بیان کرد: برخی کشور‌ها هیچ منبعی ندارند، اما از نیروی عقل خود برای تولید استفاده می‌کنند و این یعنی استفاده از نیروی عقل در تولید دانش.


ضرورت بومی سازی دانش روز

وی در توصیه دیگری به فعالان شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: دانشتان را به روز کنید. شما باید به اطلاعات روز مسلط باشید و با دانش روز ارتباط داشته باشید. بستن راه درست نیست. وی با اشاره به مشکلات پیش روی پژوهشگران افزود: مشکلات زیاد و کارشکنی زیاد است. از یک مرحله به مرحله دیگر رفتن هم عموما مشقت دارد، اما بمانید و مقاومت کنید و بدانید که پیروز می‌شوید.

 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: گاه دیده می‌شود برخی مثلا می‌خواهند مهندس برق استخدام کنند در مصاحبه اولیه از او می‌پرسند کفن چند تکه دارد. شما ببینید این فرد در کارش چقدر عقل دارد؟ متعهد است؟ سلامت کار می‌کند. اینکه این فرد نماز جمعه می‌رود یا نه به خودش و خدای خودش مرتبط است. نمی‌گویم ارزش‌ها را نادیده بگیریم، ولی هر موضوع در جای خودش. تأکید می‌کنم علم و فناوری و تخصص را فراموش نکنیم.


حمایت از دانش بنیان‌ها در ۵ مرحله

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: در شرایط فعلی از مجموعه‌های دانش بنیانی طی ۵ مرحله حمایت می‌کنیم.
مالک رحمتی افزود: اولین مرحله ایده‌های دانش بنیانی است که صرفا ایده است و نیاز به حمایت در مسیر دارد. مرحله دوم موضوع طراحی اولیه است که شرکت‌های آستان قدس کمک می‌کنند تا ایده‌های دانش بنیان طراحی شوند. مرحله بعد تولید آزمایشگاهی است که اکنون ۶۶ پروژه در این مرحله داریم. مرحله چهارم تولید صنعتی است و در قدم آخر تولید تجاری قرار دارد.


رئیس بنیادبهره وری موقوفات استان قدس رضوی بیان کرد: در آستان قدس در عرصه اقتصاد دانش بنیان کار می‌کنیم. البته درباره اقتصاد دیجیتال که از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است نیز اقداماتی را آغاز کرده ایم. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در قدم اول محصولات دانش بنیان را خودمان استفاده می‌کنیم و در مرحله بعد برای ارائه در کشور گام بر‌ می‌داریم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->